تجارت آنلاین

ساخت وبلاگ

علی‌رغم اینکه روز گذشته وزیر ارتباطات از تغییر نرخ‌های مکالمه تلفن ثابت از اول تیر ماه گفت اما ظاهرا بخش‌هایی از مصوبه مربوط به این موضوع مغفول مانده است.

تلاش‌های بی‌شائبه مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات برای حذف برخی رسانه‌ها از برنامه‌های خبری و بی‌اعتنایی به افکار عمومی، منجر به این شد تا روز گذشته خبری نه چندان کامل به نقل از رسانه دولت در ارتباط با تصمیمات اخیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات منتشر شود.
 
محمود واعظی که مدتی است تنها برای رسانه‌های تصویری و خودی (دولتی) ارزش قائل می‌شود، این بار هم در حاشیه دیدار با فعالان بخش خصوصی حوزه ICT ترجیح داد به رسانه‌های موردنظر این وزارتخانه بگوید: تعرفه هر پالس (یک دقیقه) مکالمه با تلفن ثابت که اکنون حدود 30 ریال است، از اول تیرماه امسال با 15 ریال افزایش 45 ریال برای مشترکان محاسبه می‌شود.
 
وزیر ارتباطات عنوان کرد: افزایش قیمتی که در تعرفه تلفن ثابت اعمال خواهد شد در مقایسه با تلفن همراه که تعرفه هر دقیقه مکالمه آن اکنون 14 تا 18 برابر هر دقیقه مکالمه با تلفن ثابت است، خیلی زیاد نیست.
 
وی افزود: گمان می‌رفت با تعرفه 30 ریالی برای هر دقیقه مکالمه با تلفن ثابت، مردم بیشتر به استفاده از تلفن ثابت روی آورند اما چنین اتفاقی نیفتاد و تلفن ثابت با ضرر مواجه شد.
 
در حالیکه این نرخ‌ها جهت اعمال نیازمند موافقت دولت است اما به گفته وزیر ارتباطات از فردا در شبکه ثابت لحاظ خواهد شد.
 
با این حال شنیده‌ها حاکی از این است که در مصوبه اخیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره تعرفه‌های تلفن ثابت، به موارد دیگری نیز اشاره شده که تاکنون مجموعه وزارت ارتباطات سخنی از آن بندها به میان نیاورده است.
 
طبق صحبت‌های وزیر ارتباطات تغییر تعرفه تنها شامل مکالمات شهری می‌شود و نرخ‌های بین استانی و آبونمان تغییری نخواهد کرد.
 
طبق پیگیری‌های خبرنگار تسنیم، در مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ردیفی به "حداقل مکالمه" اختصاص یافته که طبق آن مشترکان شهری و روستایی باید به ترتیب حداقل 330 و 200 دقیقه مکالمه در هر دوره صورتحساب داشته باشند.
 
در واقع مشترکان تلفن ثابت از این پس صورتحساب صفر نخواهند داشت و اگر از خطوط خود در طول دوره صورتحساب استفاده نکنند، باید هزینه‌ای به مخابرات بپردازند.
 
به عبارت دیگر این ردیف، درآمد تضمین شده مخابرات از محل نگهداری خطوط بلااستفاده است.
 
بنابراین اگر این ردیف هم به تصویب دولت برسد، مشترکان شهری و روستایی اگر در طول دوره صورتحساب مکالمه‌ای نداشته باشند باید به اندازه 330 دقیقه(1485 تومان) و 200 دقیقه(900 تومان) پالس شهری هزینه بپردازند؛ اگر بیش از این مقدار هم با تلفن ثابت صحبت کنند باید هزینه مربوط به پالس را بابت هر دقیقه بپردازند.
 
پیش‌بینی می‌شود جزییات بیشتری درباره این مصوبه مطرح باشد که با رویکرد جدید وزارت ارتباطات در فیلتر برخی رسانه‌ها، باید همچنان منتظر شنیده‌ها و پیگیری خبرنگاران بود.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 204 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 20:51

ولادیمیر پوتین در نظر دارد تا بخشی از شرکت‌ دولتی نفت این کشور را به چین و هند به فروش برساند این در حالی است که رئیس جمهور روسیه در تلاش برای کم کردن هزینه‌ها قبل از انتخاب مجدد احتمالی خود در انتخابات دو سال آینده است.

 به گزارش بلومبرگ، روسیه به دنبال یافتن خریدارانی برای 19.5 درصد از سهام شرکت نفت «روس‌نفت» است و ترجیح می‌دهد که این خرید به صورت سرمایه‌گذاری مشترک میان دو کشور سردمدار رشد در تقاضای انرژی جهان انجام بگیرد. مقامات مسکو انتظار دارند که از این فروش 700 میلیارد روبل ( 11 میلیارد دلار) عاید روسیه شود که یک رکورد در خصوصی‌سازی این کشور محسوب می‌شود.

ورود دو اقتصاد بزرگ آسیا به روس‌نفت، که نفت بیشتری نسبت به اگزون‌موبیل تولید می‌کند، می‌تواند کسری بودجه پوتین را پوشش دهد و در حالی که تنش در اوکراین و سوریه موجب ایجاد مشکلاتی در روابط این کشور با آمریکا شده است، کمک بزرگی برای تقویت قدرت سیاسی روسیه باشد.

چین و هند هر دو تمایل خود را از خرید روس‌نفت اعلام کرده‌اند،‌ خریدی که انها را در زمره بزرگترین صادرکنندگان انرژی دنیا قرار خواهد داد. هارمندرا رادهان، وزیر نفت هند در این خصوص اعلام کرد: « ما رقیب هم نیستیم. شرکت نفت هند و شرکت ملی نفت چین تاکنون پروژه‌های مشترکی زیادی با هم داشته‌اند و این یک سرمایه‌گذاری مشترک عالی خواهد بود.»

سهام شرکت روس‌نفت در بورس لندن با رشد سه درصدی در معاملات امروز مواجه شد تا ارزش بازار این شرکت به 54.4 میلیارد دلار برسد. سهام این شرکت در سال جاری رشدی 47 درصدی داشته است.

پس از جرایم و تحریم‌های غرب بر سر مسئله اوکراین، و محدودیت دسترسی روسیه به تقاضای اروپا،‌استراتژی انرژی این کشور در آسیا  تغییر کرده است. تمرکز روسیه در حال حاضر تقویت عرضه نفت و گاز به چین بوده است.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 151 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 20:51

صادرات ژاپن در ماه می برای هشتمین ماه متوالی کاهش یافت این در حالی است که در پی تلاش نخست‌وزیر ژاپن برای احیای اقتصاد این کشور صادرات به چین، آمریکا و اروپا با سقوط مواجه شده است.

به گزارش بلومبرگ،‌ بر اساس اعلام وزارت دارایی، صادرات ژاپن در ماه می نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11.3 درصد ماه داشته است. برآورد متوسط اقتصاددانان مورد بررسی بلومبرگ افت 10 درصدی بوده است. واردات نیز 13.8 درصد سقوط کرده تا کسری مبادلات تجاری ژاپن در ماه می به 40.7 میلیارد ین (389 میلیون دلار) برسد.

در پی رکود در تقاضای خارجی و تقویت ین که باعث کاهش درخواست کالاهای داخلی و ضربه خوردن به درآمد صادرکنندگان شده است،‌ ژاپن در سال جاری رشد اقتصادی متوسطی را به ثبت رسانده است. تارو آسو، وزیر دارایی ژاپن این هفته نگرانی خود را در خصوص ین ابراز کرد و خواستار همکاری خارجی برای حل کردن حرکت نامنظم ین در بازار شد.گزارش روز دوشنبه نشان می‌دهد صادرات ژاپن به آمریکا در ماه می 10.7 درصد کاهش داشته است در حالیکه صادرات به اروپا افتی 4 درصدی را تجربه کرده است. صادرات به چین،‌بزرگترین شریک تجاری ژاپن نیز 14.9 درصد کاهش داشته است.

کاهش 24 درصدی ارزش صادرات فولاد بیشترین سقوط را در محموله‌های فرستاده شده به خارج از کشور داشته است. همچنین درآمد صادراتی قطعات نیمه‌رسانای ژاپن نیز با افتی 20 درصدی مواجه شده است. بیشترین سهم کاهش ارزش واردات ژاپن نیز در اختیار نفت و گاز طبیعی بوده است که قیمت آن به دلیل تقویت ارزش ین در سال جاری کاهش یافته است.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 158 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 20:51

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: آمادگی لازم برای برطرف ساختن چالش های صنعت سیمان توسط این وزارتخانه وجود دارد؛ بنظر می‌ رسد اگر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان از محدوده ‌های قانونی‌ که در قوانین کلان کشور از نظر اقتصادی وجود دارد خارج نشود،مجاز به انجام برخی اقدامات و داشتن اختیاراتی است.

محمد فاطمیان افزود: وزارت صنعت، معدن وتجارت می تواند در شکل دهی و چگونگی ورود به بازار سیمان ایفای نقش داشته باشد؛ در واقع می تواند از ساختارسازی بازار و شبیه سازی آن که نقش بسیار مهمی دارد، وارد شود.

به گفته وی، امروز در ارتباط با بحث سیمان نخستین موضوعی که وجود دارد، روش‌ های تولید و بهینه ‌سازی یا کمک به ارتقای تولید بهینه است.

فاطمیان، «موضوع موانع قانونی و کاستی‌هایی که در اجرای بسیار تند قانون یا در کمبود و نبود قانون وجود دارد و اتاق و تشکل ‌ها و در واقع کمیسیون هایی تخصصی مانند کمیسیون صنعت اتاق می توانند به عنوان پیشنهاد دهنده، این موضوع ها را مطرح و بررسی کنند» به عنوان دومین دغدغه در بخش سیمان معرفی کرد.

وی سومین بخش از مسایل مهم در حوزه سیمان را در کنار اصلاح قوانین و تولید بهینه، موضوع بازاریابی دانست و گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران می تواند اتاق فکری برای بحث بازرگانی باشد و در کنار آن دیگر کانون های موثر نیز می توانند همفکری داشته باشند.

به گفته این مقام مسئول، اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی و هدایتگر این بخش و همچنین بالاترین هرم تصمیم گیری در این حوزه می تواند تاثیرگذار و دارای روابط مستقیم با دولت‌ها باشد و قادر است به خوبی نقش‌آفرینی کند.

وی تاکید کرد: انتظار می رود اکنون که بسیاری از تولیدات ایران با چالش فروش روبرو شده اند، در حوزه داخلی، منطقه ای و جهانی اتاق نقش بیشتری بپذیرد، قویتر وارد شود و کمک کند.

این مقام مسئول اضافه کرد: امروز بخش خصوصی در صنعت سیمان، شیرازه امور را در اختیار دارد و گزارش های سود و زیان، فعالیت در بورس، هیات مدیره، بودجه و مجمع و.. را ارایه می کنند؛ در واقع ذی نفعان اصلی در این عرصه بخش خصوصی است.

به گفته وی، زنجیره‌ ارزش در محیط کسب و کار سیمان و بازیگران اصلی آن بخش خصوصی است و اکنون تعداد زیادی از واحدهای سیمانی و در واقع بخش مهمی در قالب هلدینگ‌ها فعالیت دارند.

فاطمیان یادآور شد: امروز 70 کارخانه سیمان در کشور تولید دارند و 10 واحد سیمانی نیز در قالب یک هلدینگ فعالیت می کنند؛ همچنین 12‌ واحد دیگر نیز با یک هلدینگ دیگر تولید می کنند؛ بنابراین ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد. این تولیدکنندگان می توانند در تصمیم گیری و اجرا نقش برعهده گیرند و سرعت‌ عمل داشته باشند.

به اعتقاد وی، بهتر از هلدینگ، ساختار کنسرسیومی است که باید به آن سمت حرکت کرد، زیرا در هلدینگ‌ ها، آنهایی که سهام زیادی دارند می‌ تواند حرف بیشتری بزند اما در ساختارهای کنسرسیومی منافع مشترک برای زمان های مشخص، در مکان های مختلف و در قالب پروژه ‌محور تعریف می شود؛ با توجه به شرایط حوزه سیمان این کنسرسیوم می‌تواند ساختار صادرات ‌محور بودن را پایه‌گذاری کند.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن وتجارت افزود: اکنون ظرفیت های بسیار مناسبی برای حل مشکلات از جمله در حوزه سیمان وجود دارد و باید تشکل ها محدودیت ها و مشکلات خود را در کمیسیون های تخصصی اتاق ایران مطرح کنند و بعد اتاق وارد عمل شود و با کمک نمایندگان دولت که در اتاق حضور دارند، موضوع را به آگاهی مسئولان و مقام های وزارتخانه ها برسانند.

وی یادآورشد: اختیارات ورود تشکل هایی مانند انجمن کارفرمایان سیمان به بحث ‌های رقابتی و کنترل بازار به شرط رقابتی عمل کردن در فضای کسب ‌و ‌کار مورد توجه است و نقطه آغازین آن کمیسیون صنعت اتاق تهران بوده و اکنون باید روی این مقوله کارهای تکمیلی صورت گیرد.

بر پایه آمارهای منتشر شده، در سال 2015 میلادی مجموع صادرات سیمان و کلینکر ایران به بیش از 15 میلیون تن رسید که بازار عراق نزدیک 48 درصد آن را جذب کرد.

سال 2014 ایران با صدور 18 میلیون و 900 هزار تن سیمان و کلینکر رکورد صادرات این بخش را شکست که بیش از 50 درصد این رقم رهسپار عراق شده بود.

جمهوری اسلامی در سال 2014 با تولید بیش از 70 میلیون تن سیمان و کلینکر رتبه چهارم جهان را کسب کرد و با صدور 18 میلیون و 900 هزار سیمان و کلینکر به عنوان نخستین صادرکننده معرفی شد.

بر اساس سند راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت ظرفیت تولید سیمان در سال های 1396، 1399 و 1404 به ترتیب باید به 90 ، 100 و 120 میلیون تن برسد. همچنین بر پایه این سند، میزان صادرات این ماده در سه سال یاد شده باید به ترتیب 21، 24 و 32 میلیون تن شود.

منبع: ايرنا

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 166 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 15:01

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو با تشریح جزئیات مصوبه جدید دولت برای واردات خودرو، گفت:‌ ثبت سفارش، واردات و ترخیص شورلت‌ همچنان ممنوع است و مصوبه جدید راهی برای آزاد شدن واردات خودروهای آمریکایی ایجاد نمی‌کند.

فرهاد احتشام‌زاد اظهار داشت: مصوبه جدید دولت در مورد واردات خودرو هیچ ارتباطی با واردات و ترخیص خودروهای آمریکایی ندارد و ثبت سفارش و واردات شورلت همچنان ممنوع است.

وی توضیح داد: برای واردات خودرو کنترل‌های لازم در دو مقطع زمانی صورت می‌گرفت که یکی از آنها ابتدای سال میلادی است که مستندات واردکنندگان خودرو توسط پلیس مورد بررسی قرار می‌گرفت و مقطع زمانی دیگر نیز به فرصت‌های زمانی تعیین شده برای رعایت استانداردهای جدید تعیین شده از سوی سازمان محیط زیست و استاندارد مربوط می‌شد.

وی ادامه داد: برای اینکه یک تقویم یکسان بین سازمان‌های ذینفع مانند استاندارد، محیط زیست و پلیس ایجاد شود، پیشنهاد کردیم که ابتدای دی ماه هر سال به عنوان این مبدأ زمانی مشخص شود و به این ترتیب آغاز هر سال میلادی به عنوان مبنا تعیین شود که این پیشنهاد مورد قبول دولت قرار گرفت.

احتشام‌زاد تصریح کرد: در ابتدای امسال 123 خودرو امکان ثبت سفارش داشت برای واردات کشور را دارا بودند که بعد از شروع سال 95، تعدادی از آنها به دلیل اتمام دوره کنترل و نیاز به ارائه اسناد جدید از سایت حذف شدند و حدود 80 مورد در سایت باقی ماند. حال آنکه تعدادی از خودروهای حذف شده در واقع در سال جدید نیز تغییری در مشخصات خود نداشته‌اند و فقط باید یک فرآیند اداری دوباره برای‌ آنها صورت می‌گرفت.

وی توضیح داد: به همین دلیل مقرر شد، در صورتی که خودروهای مورد نظر برای ثبت سفارش هیچ تغییری نداشته باشند، ثبت سفارش آنها تا دی ماه فعال باشد و اگر در مورد خودرویی تغییراتی ایجاد شود، واردکننده اسناد جدید را به سازمان‌های مربوطه ارائه دهد.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه این مصوبه هیچ ارتباطی با ثبت سفارش و واردات خودروهای آمریکایی ندارد،‌گفت: واردات خودروهای آمریکایی به واسطه مدارک استانداردی یا محیط زیستی ممنوع نشده بلکه به واسطه سیاست‌های کلان کشور ممنوع شده است و به همین دلیل تعیین تقویم یکسان برای کنترل خودروهای وارداتی نمی‌تواند زمینه واردات خودروهای شورلت را فراهم کند.

وی تأکید کرد:‌ خودروهای شورلت که قبلاً به گمرک وارد شده بودند نیز مرجوع شدند و در حال حاضر واردات و ثبت سفارش این خودروها ممنوع است.

منبع: فارس

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 158 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 15:01

ریاست بانک مرکزی هند از سمت خود کناره گیری کرد. راگورام راجان قصد دارد به تدریس در دانشگاه برگردد.

به گزارش فایننشال تایمز، راگوم راجان اعلام کرد با پایان دوره کنونی اش در ماه سپتامبر دیگر به سمت ریاست بانک مرکزی باز نمی گردد خبری که می تواند باعث نارضایتی سرمایه گذاران بین المللی شود که نقش او در بازگشت ثبات اقتصادی هند را مهم می دانند.

راجان در نامه خود که روی وب سایت بانک مرکزی هند نوشته شده است پس از بررسی و مشاوره با دولت تصمیم گرفته که به تدریس در دانشگاه بازگردد. کناره گیری وی احتمالا باعث ناآرامی در بازارهای هند و تنش در بازارهای جهانی خواهد شد که در انتظار نتیجه همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هستند. در دو دهه گذشته تمامی روئسای بانک مرکزی هند پس از گذران سه دوره ریاست دوسال دیگر نیز به ریاست بانک مرکزی ادامه می دهند ولی در هفته های اخیر آقای راجان به طور رسمی به سیاستهای حزب باهارتیا جانتا به رهبری نخست وزیر هند نارندا مودی انتقاد کرده بود.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 177 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 15:01

وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: اینکه یک مرتبه حساسیت‌ها ده برابر شده است و در خصوص دزدی‌ها و اختلاس‌های کلان چند هزار میلیارد تومانی کمترین حساسیتی شکل نمی‌گیرد، این سوال را به ذهن متبادر می‌کند که آیا این خود یک جریانی نیست که بخواهد اختلاس‌های کلان را بپوشاند.

حجت‌الاسلام موسوی لاری در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به سریال به اصطلاح افشای فیش‌های حقوقی اظهار داشت: این چیزی نیست که مربوط به سا‌ل‌های اخیر باشد، بلکه این مسئله در گذشته مدیریت کشور بوده است. در ثانی این بر اساس نوعی مقررات و ضوابط غلطی بوده است که نظام و مدیریت گذشته امضا کرده است و بر آن اساس در برخی از بنگاه‌های اقتصادی و بانک‌ها به مرحله اجرا گذاشته می‌شده است.

او خاطرنشان کرد: به هر حال رسیدگی به این مسئله امری مبارک است که باید زود‌تر از اینها انجام می‌گرفت، اما اینکه یک مرتبه حساسیت‌ها ده برابر شده است و در خصوص دزدی‌ها و اختلاس‌های کلان چند هزار میلیارد تومانی کمترین حساسیتی شکل نمی‌گیرد، این سوال را به ذهن متبادر می‌کند که آیا این خود یک جریانی نیست که بخواهد اختلاس‌های کلان را بپوشاند و آیا این شیوه جدیدی برای زمین‌گیر کردن دولت نیست؟ اگرنه این مسئله غلطی بوده که به امروز هم تعلق نداشته است، بلکه به گذشته بر می‌گشته است و قواعد و ضوابطی که مدیران در ارتباط با برخی دستگاه‌های اقتصادی و بانکی تدوین کرده بودند، باید زود‌تر از اینها مورد رسیدگی قرار می‌گرفت.

وزیر کشور دولت سیدمحمد خاتمی افزود: با توجه به اینکه این موضوع در این مقطع و با این حدت و شدت مطرح شده، بر این باورم که جریانی به دنبال زمین‌گیر کردن دولت در این رابطه و انحراف ذهن و ضمیر جامعه از اختلاس‌های کلان هستند.

موسوی لاری گفت: با صحبت‌هایی که با رییس جمهور در این رابطه داشتیم، دوستان بر این باور بودند که باید پشت‌‌پرده این وقایع و مواردی که مطلقا به این دولت ارتباطی نداشته است را با مردم در میان گذاشت.

این عضو مجمع روحانیون مبارز تصریح کرد: کمیته اطلاع‌رسانی و نهاد رسانه‌ای دولت ضعیف عمل کرده است، چرا که باید این هجمه‌ها را پاسخ می‌داد و در آن شکی نبوده است، زیرا دولت موظف است ذهن و ضمیر مردم را از برخی آلودگی‌های نادرست اطلاعاتی پاک کند.

او با تاکید بر اینکه به نظر می‌رسد دستگاه اطلاع‌رسانی دولت در این ارتباط هم‌سو با دولت عمل نکرده است، گفت: دولت باید پاسخ بدهد. این مسئله ولو اینکه به گذشته تعلق داشته باشد، وظیفه دولت است که در جهت تصحیح ساختار نظام حقوفی اقدام عاجل کند که چنین کاری هم در حال انجام است.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 220 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 23:56

دبیرکل حزب اراده ملت ایران گفت: مجلس بهتر است برای بهبود اوضاع شش ماه قانونگذاری را تعطیل کند و بیشتر به وظیفه نظارتی خود بپردازد.

احمد حکیمی پور در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد: مجلس دهم باید مقررات زدایی را در دستور قرار دهد. کوهی از مصوبات و قوانین در کشور وجود دارد که علاوه بر ایجاد سردرگمی، راه را برای دور زدن و گریز و انواع توجیهات بازگذاشته است. قوانین موازی، معارض، متناقض، قوانین با تبصره های فراوان و ارجاعات متعدد به قوانین گذشته خود مسبب بی سامانی شده اند.وی افزود: مجلس می تواند فقط ماهی یک بار تشکیل جلسه دهد. نمایندگان یک روز در ماه دور هم جمع شوند و بقیه روزها را به وظیفه نظارتی خود بپردازند.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 150 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 23:56

ترفند کاشت درخت، جعل سند و حتی ساخت امامزاده(!) از جمله شگردهای زمین‌خواران طی دهه‌های اخیر برای تصاحب زمین‌های عمومی بوده است. اما آن‌چه این پدیده‌ی شوم را دردناک‌تر می‌کند زد و بند برخی مسوولان محلی و غیرمحلی با زمین‌خواران است که یکی از نمایندگان مجلس این روزها از آن پرده برداشت

 در حالی که تقریبا هیچ کوه و دریا و کویری در کشور باقی نمانده که از طمع متصرفان در امان باشد، نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: متاسفانه در سال‌های گذشته عده‌ای از طریق تصرفات غیرمجاز و زد وبند با برخی از مسئولان محلی و غیر محلی جرایمی را مرتکب شده‌اند که در صورت نبود جدیت در برخورد و مجازات آنها، اقدام کمیسیون اصل نود مجلس نهم برای تهیه گزارش زمین‌خواری کار پر بها و با ارزشی نخواهد بود.

محمد کاظمی افزود: برخورد با سازمان‌هایی که در تشدید زمین‌خواری قصور کردند یا با عدم انجام وظایف خود موجبات شکل‌گیری ساخت‌وسازهای غیرمجاز را فراهم کردند به دلیل بروز عوارض اجتماعی و اقتصادی ضروری است، در حقیقت سازمان‌هایی که باید مدافع کشور و جنگل و اراضی دولتی باشند در انجام وظایف خود کوتاهی کردند که نیازمند برخورد جدی است.

بعد از این‌که به دنبال برنامه‌ریزی دقیق زمین‌خواران واژه‌هایی همچون دریاخواری، کوه‌خواری و کویرخواری وارد ادبیات فارسی شد و حتی بیابان‌های بخش خور و بیابانک اصفهان از آزار زمین‌خواران در امان نماند و سپس گزارش‌هایی از دریاخواری در قشم، بندرعباس و کیش به گوش رسید، پس از آن شکافتن کوه‌های دماوند و لواسان در پوشش کاشت نهال از جمله ترفندهای متصرفان عنوان شد، انتظار عمومی این است کسانی که سنگ‌های مسیر زمین‌خواران را به جاده تبدیل می‌کنند تا آنها زودتر به مقصد برسند به دست قانون سپرده شوند.

در این خصوص پای درد دل نماینده وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت‌المال نشستیم. حسین معصوم درباره چگونگی گسترش پدیده کوه‌خواری به ایسنا گفت: وضعیت منطقه لواسان از حد یکی دو پرونده خارج شده و متخلفان به شکل گسترده به جان کوه‌های لواسان افتاده‌اند. طی بازدیدی که از این منطقه داشتیم متوجه شدیم زمین‌خواران ابتدا با کاشتن درخت آثار تصرف ایجاد می‌کنند، بعد با اقداماتی پیچیده سند می‌گیرند.

نماینده وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت‌المال با بیان این‌که متصرفان به مناطق خوش آب و هوای کشور رخنه کرده‌اند، گفت: نقاط خوش آب و هوایی که می‌تواند به نفع منافع ملی و گردشگری توسعه پیدا کند، امروزه در حال حیف و میل شدن است.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 175 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 23:56

نماینده مردم شهرضا در مجلس دهم با اشاره به راهکارهای کوتاه‌مدت و بلندمدت برای برون‌رفت از بحران آب، بر لزوم ایجاد بستر مهارت‌آموزی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها تاکید کرد.


   سمیه محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به ارائه گزارش وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صحن علنی مجلس، اعلام کرد: به هر حال با توجه به وضعیت رکود اقتصادی طی سال‌های گذشته و عدم بهره‌وری کامل واحدهای اقتصادی به‌خصوص در بخش‌های تولیدی و به‌ویژه بخش صنعت، مشکلات اعلام شده از سوی دکتر ربیعی دور از انتظار نبود.
  او گفت: امیدواریم در این دوره با همکاری مجلس و دولت در جهت اصلاح برخی قوانین از جمله قانون کار و همچنین قانون‌گذاری مناسب در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، بتوانیم در ایجاد اشتغال و حمایت از پایداری مشاغل گامی برداریم.
  نماینده مردم شهرضا در مجلس دهم با اشاره به مشکلات ناشی از بحران آب که ازسوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد تاکید قرار گرفت، یادآور شد: در راستای حل بحران آب باید با دو رویکرد به مسئله بنگریم که اول، نگاه کوتاه‌مدت به این بحران است.
  تشریح دو راهکار کوتاه‌مدت و بلندمدت برای حل بحران آب
  او ادامه داد: در این راستا، نوع برنامه‌ریزی اقداماتی ازجمله استفاده از روش‌های نوین آبیاری جهت بهبود راندمان مصرف آب در کشاورزی، آموزش در جهت ایجاد و حفظ الگوی استفاده پایدار از منابع آبی، استفاده از پساب‌های تصفیه شده جهت مصارف صنعتی می‌تواند در برون‌رفت از بحران آب به صورت کوتاه‌مدت راهگشا باشد.
  محمودی خاطرنشان کرد: در رویکرد بلندمدت نیز باید درخصوص انتقال آب از حوضه‌های آب‌ریز و سدهای در حال بهره‌برداری یا مطالعه دقیق و احداث سدهای جدید و انتقال آب به مناطقی که مورد نیاز هستند، اقدام کنیم که در این راستا، باید لزوم توجیه اقتصادی و اجتماعی این اقدام‌ها را درنظر داشته‌باشیم.
 
 لزوم ایجاد بستر مهارت‌آموزی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها
 
این نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم همچنین با اشاره به شعار «هر ایرانی، یک مهارت» که ازسوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: با توجه به اینکه اکثر جوانان کشورمان را فارغ‌التحصیلان فاقد مهارت تخصصی مورد نیاز بازار کار تشکیل می‌دهند، لزوم ایجاد بستر آموزش مهارت‌های فنی جهت ورود به بازار کار اقدامی صحیح است.
 
 
او همچنین با اشاره به شعار «هر منطقه، یک مزیت»، اضافه کرد: باوجود این‌که این شعار، حرف جدیدی نیست اما برای حل مشکل اشتغال در کشور، برنامه‌ای ضروری است. چرا که ما سال‌ها از لزوم تدوین طرح‌های آمایش سرزمینی سخن می‌گوییم و این در حالی است که نسخه واحد برای همه مناطق در کشور پاسخگو نخواهد بود.
  تعاون می‌تواند یاری‌رسان تحقق اقتصاد مقاومتی باشد
 نماینده مردم شهرضا در مجلس دهم با اشاره به این‌که سابقه همکاری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به‌عنوان کارشناس تعاون دارد، ادغام وزارت کار با تعاون را اقدامی بدون مطالعه دانست و گفت: تعاون به‌عنوان یکی از سه بخش اقتصادی در قانون، و به بیان دیگر به‌مثابه یکی از بخش‌هایی که می‌تواند با فرهنگ‌سازی صحیح و تبیین جایگاه واقعی‌اش در اقتصاد، گره‌گشای برخی از مشکلات سرمایه‌گذاری‌ باشد، می‌تواند در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی یاری‌رسان باشد.
 تضعیف «تعاون» و «کار» در پی ادغام وزارتخانه‌ها
 او یادآور شد: متاسفانه بعد از ادغام وزارتخانه‌های تعاون و کار، هر دو بخش به‌طور ناخواسته تضعیف شده است.
 محمودی در پایان و با بیان این‌که حوزه کار که یکی از تخصصی‌ترین بخش‌های خدمات دولت است، گفت: با توجه به وضعیت پیش‌آمده، بررسی دقیق و استفاده از ظرفیت کارشناسی متخصصان این حوزه درخصوص تصویب لایحه ساختار جدید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که ظاهراً در مجلس نهم به کمیسیون اجتماعی ارجاع شده است، می‌تواند بخشی از مشکلات ساختاری این وزارتخانه را مرتفع کرد.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 210 تاريخ : پنجشنبه 27 خرداد 1395 ساعت: 9:53

فعالان اقتصادی با انتشار بیانیه ای خواستار انجام اقدامات دولت برای جلوگیری از کاهش نرخ ارز حقیقی و ثبات بخشی به آن شدند و اعلام کردند در اسرع وقت باید نظام دو نرخی ارز حذف شود.

  هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی تهران با صدور بیانیه ای خواستار تعیین ارزش حقیقی پول ملی و ضرورت توفیق اقتصاد ملی در عرصه جهانی شدند.
 
متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:
 
«تلاش های دولت محترم دولت تدبیر و امید از ابتدای دوره تصدی قوه مجریه در سال ۹۲ منجر به توفیقات مهمی در عرصه های بین المللی اقتصادی شده و رفع نسبی مشکل تحریم های اقتصادی ظالمانه، امیدبخش حذف هزینه های زاید مبادلات و اتخاذ سیاست های پولی موجب کاهش نرخ تورم گردیده است. تاکید مقام معظم رهبری بر اجرای سیاست های مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و نیز نامگذاری سال ۹۵ با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نویدبخش تلاش مضاعف مسئولان برای احیای اقتصاد با محوریت درون زایی و برون گرایی است.
 
افزایش توان مقاومت و پایداری واحدهای اقتصادی در کنار هدف گذاری صادراتی دو رکن تامین منویات اقتصاد مقاومتی است که در متن خود دو هدف اساسی را منظور نموده است. تامین اهداف دوگانه فوق مگر با توسعه سرمایه گذاری و افزایش رقابت پذیری در حوزه کالا و خدمات محقق نمی گردد.
 
اتخاذ سیاست غلط تثبیت نرخ ارز بدون توجه به فرامین برنامه توسعه در دوران تصدی دولت های نهم و دهم و کنترل رشد سالانه نرخ ارز به میزان ۱۴ درصد در خلال سالهای قبل از ۱۳۹۰ بدون توجه به ملاحظات اقتصادی و تکلیف برنامه و افزایش سالانه نرخ ارز حداقل معادل تفاضل تورم جهانی و داخلی منجر به نوسانات شدید ارزی در سالهای ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ گردیده است که آثار آن را به شرح زیر می توان عنوان نمود.
 
۱-بروز نوسان شدید ارزی و در نتیجه ایجاد تکانه های اقتصادی ناشی از آن که کماکان گریبانگیر اقتصاد ملی بوده و چنان مصیبتی را بر اقتصاد ایران تحمیل که رشد تقاضا را با اخلال و تولید را با رکود مواجه نموده است.
 
۲- نگاهی گذرا به تجربیات جهانی تاکیدی بر این موضوع است که حفظ ارزش پول ملی در تراز غیرواقعی سیاستی غیر اقتصادی است که نه فقط برخلاف جهت منویات اقتصاد مقاومتی در مواجهه با فساد، مقابله با رانت خواری برای گروه های خاص و افزایش کارایی صنعت عمل نموده بلکه باعث حذف وضعیت های اقتصادی شده و با ایجاد زمینه عدم شفافیت و ویژه خواری سرنوشت محتوم آن تورمی لجام گسیخته و تحمیل نوسانات آنها بر پول ملی است.
 
۳- عملکرد دستوری در تعیین نرخ ارز تخصیص یارانه ای است که واردات را در مقایسه با تولیدات داخلی و صادرات آنها تقویت نموده و ضمن جلوگیری از رشد درون زایی و برون گرایی اقتصاد ملی زمینه قاچاق گسترده کالا را نیز سبب می گردد.
 
۴-رانت ناشی از تخصیص ارز با نرخ دستوری علاوه بر تحت الشعاع قرار دادن موضوع سلامت اداری، بروز زمینه نظارت و بازرسی غیرضروری از بنگاههای اقتصادی با عملکرد شفاف را نیز فراهم می آورد.
 
۵-اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران ضمن تاکید بر سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی خصوصا بندهای ۲، ۱۰ و ۱۳ سیاست های مذکور، صیانت از قدرت صادراتی بویژه صادرات غیر نفتی کشور را مورد نظر قرار داده با تاکید بر لزوم انعطاف پذیری نرخ ارز معیار مذکور را شاخصی از توان مقاومت پذیری اقتصاد ملی ارزیابی و موکدا از دولت درخواست می نماید تا برای جلوگیری از کاهش نرخ ارز حقیقی و ثبات بخشی به آن در اسرع وقع نسبت به حذف نظام دو نرخی و اعمال یکسان سازی نرخ ارز با رعایت قاعده افزایش سالانه آن متناسب با تفاضل تورم جهانی و داخلی اقدام نماید تا بدین ترتیب مانع از کاهش توان رقابت پذیری اقتصاد ملی شده و اهداف عالیه در ارتقاء صادرات کالا و خدمات و به تبع آن رشد اقتصادی پایداری و مستمر را تضمین نماید

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 195 تاريخ : پنجشنبه 27 خرداد 1395 ساعت: 9:53

بانک مرکزی در بخشنامه ای به بانک ها، زمان پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی ازدواج جوانان را اعلام کرد. بانک‌مرکزی در بخشنامه‌ای تمام بانکها و موسسات اعتباری را موظف کرد امکانات لازم برای شروع پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج یکصد میلیون ریالی برای هریک از زوجین را حداکثر از ابتدای مرداد ماه سال جاری فراهم کنند و پرداخت آن را در اولویت قرار دهند.


بانک مرکزی با تاکید بر اینکه پرداخت تسهیلات ازدواج در اولویت قرار گیرد اعلام کرد: این بخشنامه به دنبال تصویب تبصره ۲۹ قانون بودجه سال ۱۳۹۵ صادر شده  ‌که در آن بانک مرکزی به منظور حمایت از ازدواج جوانان، موظف شد تمام بانکها و مؤسسات اعتباری کشور را ملزم کند به اندازه سهم خود از مجموع سپرده‌های قرض‌الحسنه در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه مشارکت کنند و تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را در اولویت نخست پرداخت قرار دهند.
متن کامل بخشنامه به شرح زیر است:
احتراماً، با عنایت به اهمیت موضوع ازدواج جوانان و ضرورت فراهم کردن تسهیلات لازم برای این امر مراتب زیر برای استحضار و رعایت ابلاغ می‌شود:
۱) منابع قرض‌الحسنه پس‌انداز بانکها پس از کسر الزامات قانونی بایستی برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به آحاد مردم اختصاص یابد.
۲) تمام بانکها و موسسات اعتباری موظفند امکانات لازم برای شروع پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج یکصد میلیون ریالی برای هریک از زوجین را حداکثر از ابتدای مرداد ماه سال جاری فراهم کنند.
۳) پرداخت قرض‌الحسنه ازدواج و سایر تکالیف قانونی در اولویت پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بوده و توصیه موکد می‌شود در صورت عدم کفایت منابع قرض الحسنه پس انداز از پرداخت سایر تسهیلات قرض‌الحسنه حتی‌الامکان خودداری شود.
۴) بانکها برای جذب منابع قرض‌الحسنه پس‌انداز مجاز به انجام تبلیغات وزین و متعارف و اختصاص جوایز می‌باشند. اصلاحیه آیین نامه ذیربط در این رابطه متعاقباً ابلاغ می‌شود.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 161 تاريخ : پنجشنبه 27 خرداد 1395 ساعت: 9:53

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا کنون هشت هزار واحد صنفی کوچک جهت دریافت تسهیلات ثبت نام کرده اند که از آن میان ۴۰۰ مورد به بانک ها معرفی شد تا تسهیلات ویژه دریافت کنند.

محمدرضا نعمت زاده در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با بیان اینکه تبدیل رشد 10 درصد منفی به 6 درصد مثبت کار سختی بود که به آن دست یافته ایم اما هنوز مشکلاتی باقی است، افزود: زمانی که وزارت صنعت را تحویل گرفتیم با اشتباهات زیادی از دولت قبل مانند واگذاری های نابجا و اشتباه مواجه بودیم.

وی به نقل از رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: فعال سازی صنایع کوچک و زیر 100 نفر می تواند یکی از محرک های چرخه تولید داخل باشد.

نعمت زاده درباره 7500 واحد تأیید شده که قرار است به عنوان های گوناگون تسهیلاتی جهت رشد و حرکت تولید داخل دریافت کنند سخن گفت و افزود: این واحدها برای برون رفت از دیونی مانند چک های برگشتی، عقب افتادگی بدهی های بانکی و بدهی های بیمه ای، به درخواست وزارت صنعت می توانند از تسهیلات ویژه بانکی بهره مند شوند.

وی ادامه داد: وزارت صنعت از بانک مرکزی خواسته تا بدهی های این واحدهای کوچک را برای یک سال به تعویق بیندازد تا زمان تنفس کوتاه مدتی برای شروع دوباره و حرکت محکم تری به صنایع کوچک داده شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا کنون هشت هزار واحد صنفی کوچک جهت دریافت تسهیلات ثبت نام کرده اند که از آن میان 400 مورد به بانک ها معرفی شد تا تسهیلات ویژه دریافت کنند.

نعمت زاده خاطرنشان کرد: حدود پنج هزار طرح نیمه تمام در سال 95 در بخش صنعت راه اندازی خواهد شد که این میزان در سال گذشته چهار هزار مورد بود.

وی با بیان اینکه امسال باید 33 طرح صنعتی و تجاری به بهره برداری برسد افزود: اولویت با واحدهایی است که طرح هایشان فقط مشکل مالی دارند و پس از مرتفع شدن آن در راه صادرات قرار می گیرند.

نعمت زاده سقف پرداخت تسهیلات را برای واحدهای کوچک یک میلیارد تومان، واحدهای متوسط سه میلیارد تومان و طرح های با رشد بالای 60 درصد را دو میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بازپرداخت این تسهیلات دو ساله و با سود 20 و 22 درصد است.

نعمت زاده در ادامه تصریح کرد: بانک های عامل این تسهیلات تمام بانک های دولتی و خصوصی هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه 40 درصد از اشتغال در صنایع کوچک خلاصه می شود گفت: برخی واحدهای صنفی به دلیل مشکلات مالی نمی توانند کالاهای خود را عرضه کنند که این رکود باعث کوچک سازی واحدهای صنفی می شود اما شورای پول و اعتبار ترتیبی اتخاذ کرده تا این بخش بتواند به صورت اقساط، کالاهای خود را به فروش برساند و به این ترتیب از افزایش جمعیت بیکار جلوگیری شود.

نعمت زاده همچنین از تسهیلاتی برای نوسازی ماشین آلات صنعتی در بخش صنایع پایین دست خبر داد.

وی ادامه داد: تسهیلات بیمه ای صرفاً برای وثیقه است و آن واحدهای صنفی که قبلاًَ وثیقه های خود را استفاده کرده اند می توانند با بهره مندی از این طرح، دوباره برای بانک های عامل وثیقه مورد نیاز را استفاده کنند.

نعمت زاده در مورد صنعت خودرو نیز گفت: درست است که خودروسازان موظفند تا واحد کنترل کیفیت و نظارت داشته باشند اما وزارت صنعت هم برای کمک به این بخش از صنعت همکاری های زیادی را انجام می دهد.

وی در ادامه افزود: در بخش رضایت سنجی مشتریان، ایده آل نیستیم اما رو به بهبود پیش می رویم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین به رو به بهبود بودن واحدهای قطعه ساز و بخش های خدمات پس از فروش اشاره کرد و ادامه داد: امید است به سمتی برویم که 10 سال آینده دو ثلث تولید برای داخل و یک ثلث در بخش صادرات مورد استفاده قرار گیرد.

نعمت زاده با بیان اینکه استاندارد جهانی مراجعه خودروها به تعمیرگاه در سه ماهه اول عمرشان حدود یک و نیم است و این رقم در ایران سه است گفت: امیدواریم تا سه سال آینده به حدی برسیم که نارضایتی در بخش کیفی خودروهایمان از بین برود.

وزیر صنعت خاطرنشان کرد: از بازار سرمایه کشور با بانک مرکزی و البته سرمایه گذاران خارجی می خواهیم تا منابعی را در اختیار صنعت کشور قرار دهند تا با این کمک بتوانیم چرخه تولید را که مدتی است در رکود بسر می برد به حرکت درآوریم.

نعمت زاده همچنین افزود: ممکن است خودروسازی سایپا به صورت غیرمستقیم با سیتروئن فرانسه مشارکتی 50 درصدی داشته باشد اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

وی همچنین از گام های برداشته شده مؤثری در بخش جایگزینی خودروهای فرسوده خبر داد و گفت: نرخ تفاوت قیمت خودروهای نو با فرسوده در دست بررسی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: معادن کشور نمی توانند جایگزین صنعت نفت شوند اما دلیل نمی شود که برای اکتشافات دقیق تر فعالیتی صورت نگیرد.

نعمت زاده از تلاش های شرکت ایمیدرو در زمینه اکتشافات دقیق و مستمر در استان های شرق و جنوب شرقی کشور خبر داد و گفت: هزاران پروانه بلااستفاده در حوزه معدن وجود دارد که در دست ابطال قرار گرفته تا این فرصت به سرمایه گذاران جدید داخلی و خارجی انتقال یابد.

وی همچنین از فعال شدن معادن سرب و روی و سنگ آهن کشور خبر داد و افزود: صادرات سنگ آهن امسال هم مشابه سال گذشته کاهش می یابد تا به سمت گندوله سازی پیش برویم.

نعمت زاده گفت: مواد خام از معافیت مالیاتی بهره مند نیستند به این ترتیب سعی بر آن است تا مواد خام به کنستانتره و گندوله تبدیل شود و به این ترتیب شرکت های تولید کننده بتوانند از معافیت مالیاتی بهره مند شوند.

دولت در قیمت گذاری چرخه فولاد دخالتی ندارد

نعمت زاده گفت: سال قبل تنها در یک مورد مجبور شدیم تا برای قیمت گذاری گندوله سنگ آهن اقدام کنیم تا دیگر واحدهای تولید کننده متضرر نشوند اما روی هم رفته دولت بر آن است که هیچ دخالتی در قیمت گذاری زنجیره فولاد نداشته باشد.

وی از تلاش برای مقابله با واردات 800 قلم کالا که زمینه تولیدشان در داخل کشور مهیاست خبر داد و افزود: این مهم بدون همکاری دولت میسر نخواهد بود و وزارت صنعت به تنهایی نمی تواند اعتماد مردم را به تولید داخل جلب کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تولید کننده خوب آن است که بتواند بخشی از تولیدش را صادر کند،گفت: در حوزه لوازم خانگی اولویت ما این است که تولید داخل را با علم و تکنولوژی شرکت های معتبر خارجی که با آنها مذاکراتی انجام شده تحریک و فعال کنیم.

منبع: تسنيم

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 170 تاريخ : چهارشنبه 26 خرداد 1395 ساعت: 14:58

سايه « بريکسيت» بر تصميم گيري بانک مرکزي ژاپن

بار ديگر سياست‌هاي اقتصادي «آبه نوميکس» با مشکل روبرو شده است و بانک مرکزي ژاپن براي تنظيم تورم روبه افت شديد و افزايش نرخ ين تحت فشار قرارگرفته است .

به گزارش وال استریت ژورنال، اين مشکلات تهديدي بر احياي اقتصاد شده و انتظار همه پرسي خروج انگليس از اتحاديه اروپا نيز تصميم گيري بانک مرکزي ژاپن را پيچيده تر کرده است. اقتصاد ژاپن بين رشد متعادل و انقباض مالي در ماههاي اخير تاب مي‌خورد. از بانک مرکزي انتظارات بسيار بالايي براي تصميم گيري مناسب مي‌رود و اگر درجلسه دو روزه اين بانک که پنجشنبه برگزاري مي‌شود تصميمي‌گرفته نشود سياستگذاري بعدي به ماه جولاي موکول مي‌شود.براساس نظرسنجي‌ها از 38 اقتصاددان ، انتظار مي‌رود که سياستگذاريهاي تازه مالي در اين هفته اتخاذ شود در عين حال 50 درصد از اين افراد انتظار دارند اين امر در ماه ديگر رخ دهد.

نارضايتي از سياست‌هاي آبه نوميکس

تازه‌ترين نظرسنجي صورت گرفته در ژاپن نشان مي‌دهد که بيشتر مردم اين کشور نسبت به سياست‌هاي اصلاحات اقتصادي «شينزو آبه» نخست وزير موسوم به «آبه نوميکس» بي اعتمادند و آينده روشني براي آن متصور نيستند. به گزارش روز سه شنبه خبرگزاري شين هواي چين، در اين نظرسنجي که از سوي خبرگزاري رسمي‌ژاپن «کيودو» صورت گرفت 62.2 درصد از پاسخ دهندگان، باور ندارند که برنامه‌هاي اقتصادي شينزو آبه نخست وزير اين کشور بتواند بهبودي در اقتصاد راکد اين کشور ايجاد کند اما در مقابل 28 درصد از سياست‌هاي اقتصادي وي اعلام حمايت کردند.نخست وزير ژاپن اوايل ماه جاري ميلادي و براي بار دوم افزايش ماليات بر فروش از هشت به 10 درصد را به تعويق انداخت.

دليل شينزو آبه براي اين اقدام، وضعيت اقتصاد جهاني و کاهش مصرف به دليل بالا رفتن قيمت‌ها عنوان شد. موسسه فيچ نيز به دليل تصميم آبه براي تعويق 18 ماهه افزايش ماليات بر فروش، رتبه اوراق قرضه دولت ژاپن ژاپن را از وضعيت پايدار به حالت منفي تقليل داد.اين موسسه دراطلاعيه اي دليل اين تصميم را کاهش اعتماد به نفس در بين مقام‌هاي ژاپني در امر تثبيت مالي عنوان کرد.سرفصل اقتصادي به عنوان اصلي‌ترين موضوع آبه قبل از انتخابات مجلس سنا است چرا که اين انتخابات براي وي و حزب حاکم ليبرال دمکرات به دليل شروع حرکتي براي اصلاح قانون ضد جنگ اين کشور، بسيار مهم است.

براساس نظرسنجي کيودو، در خصوص اصلاحات در قانون اساسي نيز، 48.2 مردم مخالف هرگونه تغيير و يا تجديد نظر هستند در حاليکه 35.9 درصد از برنامه آبه براي تجديد نظر در قانون اساسي حمايت کردند.همچنين بي اعتمادي به کابينه دولت با 2.2 درصد افزايش به 43.5 درصد رسيده و ميزان حمايت از کابينه نيز با 1.6 درصد افت نسبت به مدت مشابه سال قبل به 47.8 درصد کاهش يافته است.دولت ژاپن که به دليل افزايش ارزش ين در برابر دلار و همچنين تاثيرپذيري از اقتصاد جهاني، دچار برخي تنگناهاي اقتصادي شده براي بهبود وضعيت موجود سياست‌هاي انبساطي و مالي را در دستور کار خود قرار داده است.البته تلاش دولتمردان ژاپني براي کاهش ارزش ين در برابر دلار به منظور بالا بردن ميزان درآمد کشور، با مخالفت شديد آمريکا مواجه شد تاجايي واشنگتن، توکيو را در ليست نظارتي دست کاري در ارز خارجي قرار داد.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 154 تاريخ : چهارشنبه 26 خرداد 1395 ساعت: 14:58

گزارش تجارت از محدوديت‌‌هاي اعمال شده در مناطق آزاد

گروه صنعت، معدن و تجارت: واردات خودروهاي لوكس در دولت همچنان ممنوع است. طبق دستورالعمل‌هاي سازمان توسعه تجارت و گمرك خودروهاي داراي حجم موتور بيش از 2500 سي سي لوكس به حساب مي‌آيند.

هرچند كارشناسان معتقدند كه حجم موتور ملاك خوبي براي لوكس بودن خودروها نيست. مدتي پيش نيز صحبت‌هايي از سوي مسئولان گمرك و سازمان توسعه تجارت مطرح شد كه براساس آن زمزمه‌هاي تغيير تعريف لوكس بودن براي خودروهاي وارداتي بيش از گذشته مطرح شد. با اين حال اين تغييرات هنوز انجام نگرفته است. از طرف ديگر طي ماه‌هاي گذشته موضوع واردات خودروهاي آمريكايي و ممنوعيت واردات اين گروه از محصولات تبديل به يكي از سوژه‌هاي رسانه‌ها شده است. در اين مدت مسئولان سازمان توسعه تجارت بارها اعلام كرده‌اند كه ديگر امكان واردات خودروهاي لوكس و آمريكايي وجود ندارد. با اين حال مدتي پيش بود كه اعلام شد، ممكن است واردات خودروهاي لوكس و آمريكايي در مناطق آزاد صورت گيرد. 

شرايط خاص مناطق آزاد

ثبت سفارش خودروهاي آمريكايي و لوكس امكان‌پذير نيست، اما وضعيت مناطق آزاد متفاوت است. تاكنون در مناطق آزاد محدوديتي براي واردات برندها و لوكس بودن خودروهاي مختلف وجود نداشته است. حالا به نظر مي‌رسد كه مناطق آزاد هم براي واردات خودروهاي لوكس با محدوديت‌هاي بيش از گذشته مواجه هستند. در منطقه آزاد اروند شعاعي 40 کيلومتري براي تردد خودروهاي لوكس وارداتي در نظر گرفته شده و با توجه به اينکه خودروها مجهز به سيستم GPS هستند، نمي‌توانند از اين مناطق بدون اطلاع خارج شوند. اگر چنين مساله‌اي صورت گيرد، جريمه در انتظار آنها خواهد بود. علاوه بر اين نيز اگر دستکاري در سيستم GPS انجام شود خسارت سنگين‌تري را بايد پرداخت کنند و محروم مي‌شوند. در همين حال با توجه به اينکه شرايط مردم مناطق آزاد از نظر فرهنگي و معيشتي متفاوت است، بنابراين پس از حساسيت‌هاي ايجاد شده توسط مسئولان با توجه نسبت به اين حساسيت‌‌ها توسط مسوولان مناطق آزاد بيشتر شده است. 

واردات خودروهاي لوكس در مناطق آزاد

در همين حال معاون اقتصادي و سرمايه‌گذاري منطقه آزاد اروند در خصوص چگونگي واردات خودروهاي لوکس اعم از آمريکايي و غيره به مناطق آزاد، از اعمال محدوديت‌هاي جديد براي واردات خودروهاي لوکس به مناطق آزاد خبر داد. محمدرضا معتمدي در گفتگو با ايسنا، درباره ثبت واردات خودروهاي آمريکايي و ثبت سفارش آنها در مناطق آزاد، گفت: در مناطق آزاد ثبت سفارشي چه در ارتباط با خودرو و چه در ارتباط با ساير اجناس و کالاها صورت نمي‌گيرد، همچنين در مناطق آزاد حساسيتي نسبت به برند خودروي وارداتي وجود ندارد. وي ادامه داد: طي بخشنامه‌اي ابتدا وزارت صنعت تعيين کرد که خودروهاي آمريکايي در سرزمين اصلي ثبت سفارش نشود و پس از آن نسبت به توجه ويژه به موضوع واردات خودرو در مناطق آزاد تاکيد کرد. معتمدي ادامه داد: طي 10 سال گذشته حدود 24 هزار خودرو به منطقه آزاد اروند وارد شده که از اين تعداد حدود يک بيست‌وپنجم آنها معادل 700 خودرو آمريکايي بودند. در مورد ساير مناطق آزاد نيز بايد بگويم واردات خودروهاي آمريکايي چيزي مشابه منطقه آزاد اروند است، هرچند در اين منطقه واردات خودرو از اقبال بيشتري برخوردار است. وي اظهار کرد: پس از حساسيت‌هايي که توسط مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي مناطق آزاد مطرح شد ما نيز نسبت به اين مساله توجه بيشتري به خرج داديم و براي واردات خودروهاي لوکس در اين مناطق محدوديت‌هايي ايجاد کرديم که منطقه آزاد اقتصادي اروند نيز از اين مقوله استثنا نيست و به تازگي تصميماتي اتخاذ شده که در واردات خودروهاي لوکس اعم از آمريکايي و غيره محدوديت ايجاد مي‌کند.

واردات خودروهاي لوكس زير ذره‌بين

معتمدي گفت: محدوديت‌هاي ايجاد شده در واردات خودروهاي لوکس، حتي يکبار مرخصي سالانه خودروهاي وارداتي به مناطق آزاد با حجم موتور بالاي 2500 سي سي با سقف يک‌ماه به سرزمين اصلي ملغي‌ شده است. وي با اشاره به اينکه پيش از اين خودروهاي وارداتي موجود در مناطق آزاد مي‌توانستند به مدت يک‌ماه در سال از محدوده مناطق آزاد عبور کرده و به سرزمين اصلي بروند، گفت: از سال 1394 اين يکبار عبور خودروهاي با حجم موتور بالاي 2500 سي سي از شعاع در نظر گرفته شده براي مناطق آزاد نيز لغو شده است. معاون اقتصادي و سرمايه‌گذاري منطقه آزاد اروند در مورد ميزان علاقه‌مندي به واردات خودرو به ويژه خودروهاي آمريکايي به مناطق آزاد، تصريح کرد: نکته جالب اين است که خودروهاي آمريکايي به دليل مصرف بالاي بنزين و نيز نبود نمايندگي‌هاي تعميرات و خدمات پس از فروش در مناطق آزاد ايران از اقبال کمتري توسط مردم روبه‌رو هستند. در مناطق آزاد بيشتر نمايندگي‌ها مربوط به خودروهاي آسيايي است و نمايندگي تعميرات و خدمات پس از فروش خودروهاي آمريکايي ندارد، بنابراين استقبال از واردات اين خودروها در مناطق آزاد کم است. معتمدي در پايان با اشاره به اينکه قرار بر اين شده واردات خودروهاس لوکس در مناطق آزاد با توجه و حساسيت بيشتري انجام گيرد، گفت: اين تصميم نه تنها براي خودروهاي آمريکايي بلکه براي کليه خودروهاي لوکس اتخاذ شده، چراکه قصد نداريم اجازه دهيم واردات اين خودروها در مناطق آزاد به مانور تجمل‌گرايي تبديل شود. هرچند در اين زمينه نسبت به نوسازي ناوگان حمل‌ونقل عمومي‌غفلت نکرده‌ايم و با توجه به وجود اتباع خارجي و سرمايه‌گذاران مختلف در اين مناطق در حال واردات تاکسي‌هاي نو و نوسازي ناوگان حمل‌ونقل عمومي‌با توجه به شرايط منطقه هستيم.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 197 تاريخ : چهارشنبه 26 خرداد 1395 ساعت: 14:58

اعضای دولت از هرگونه پرداخت خلاف عرف و قانون جلوگیری کنند

معاون اول رئیس جمهور، رییس سازمان مدیریت را مکلف کرد تا هر چه سریعتر تمهیدات لازم برای ساماندهی پرداخت حقوق، دستمزد و تسهیلات رفاهی به مدیران دولتی را در ضوابط اجرایی بودجه سال 95 گنجانده و برای تصویب در هیأت دولت مطرح کند.

 اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور را مکلف کرد تا بر اساس مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، هر چه سریعتر تمهیدات لازم برای ساماندهی پرداخت حقوق، دستمزد و تسهیلات رفاهی به مدیران دولتی را در ضوابط اجرایی بودجه سال 95 گنجانده و برای تصویب در هیأت دولت مطرح نماید.
، در این نامه جهانگیری همچنین کلیه اعضای دولت را موظف کرد تا با نظارت لازم بر زیرمجموعه های تحت مدیریت خود، مانع از هرگونه پرداخت حقوق، دستمزد و تسهیلات رفاهی خلاف قانون و عرف شوند .
 گفتنی است، بر اساس مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در جلسه روز یکشنبه مورخ 26/2/95 که به ریاست رییس جمهور برگزار شد، بایستی تهمیدات ایجابی و سلبی لازم برای ساماندهی پرداخت حقوق و دستمزد و تسهیلات رفاهی به مدیران دولتی، اتخاذ و نتیجه اقدامات به رییس جمهور منعکس گردد.
پیش از این نیز و به دنبال انتشار اخباری مبنی بر دریافت حقوق خارج از عرف از سوی برخی از مدیران بیمه مرکزی، معاون اول رییس جمهور در مورخ 27/2/95 در نامه ای خطاب به وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، گزارش های دریافتی در خصوص دریافت حقوق های خارج از عرف توسط برخی از مدیران بیمه مرکزی را نگران کننده توصیف کرده بود و از آنان خواسته بود موضوع را بررسی و راهکار لازم برای جلوگیری از پرداخت های خارج از عرف ارائه دهند.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 226 تاريخ : چهارشنبه 26 خرداد 1395 ساعت: 6:17

شرکت ایران خودرو در جدیدترین اطلاعیه منتشر شده در سامانه کدال سود هر سهم سال مالی 94 را به صورت حسابرسی نشده 55 ریال اعلام کرد در حالیکه پیش از این، این رقم 45 ریال اعلام شده بود.

 
شرکت ایران خودرو در جدیدترین اطلاعیه منتشر شده در سامانه کدال سود هر سهم سال مالی 94 را به صورت حسابرسی نشده 55 ریال اعلام کرد در حالیکه پیش از این، این رقم 45 ریال اعلام شده بود.
 شرکت ایران خودرو صورت مالی 12 ماهه منتهی به 29 اسفند 94 را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد.
 
بر اساس این گزارش ایران خودرو با سرمایه ثبتی 15 هزار و 300 میلیارد ریالی که در مقایسه با سرمایه ثبتی سال مالی 93 افزایش 28 درصدی دارد، توانسته 55 ریال سود برای هر سهم کنار بگذارد که در مقایسه با پیش بینی قبل افزایش 22 درصدی را نشان می دهد.
 
ایران خودرو در سال مالی 94 مبلغ 836 میلیارد و 185 میلیون ریال سود خالص کسب کرده که از این مبلغ 192 میلیارد ریال بابت سود تقسیمی هر سهم کسر می شود.   
 
خاطر نشان می شود، خودرو، مبلغ 155 هزار و 417 میلیارد و 353 میلیون ریال درآمد حاصل از فروش در سال مالی 94 داشته که پس از کسر بهای تمام شده فروش، به سود ناخالص 19 هزار و 234 میلیارد و 789 میلیون ریالی رسیده است.
 
پس از کسر هزینه های اداری، عمومی و فروش و سایر هزینه های عملیاتی از سود ناخالص، شرکت سود عملیاتی 8 هزار و 207 میلیاردی و 347 میلیون ریالی را در صورت مالی خود به ثبت رسانده است.
 
جمع سود خالص شرکت با سود انباشته ابتدای دوره و بعد از کسر از سود تقسیمی در مجمع عمومی عادی سالانه، سود انباشته شرکت در پایان سال مالی 94 به رقم یکهزار و 781 میلیارد و 933 میلیون ریال می رسد.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 159 تاريخ : چهارشنبه 26 خرداد 1395 ساعت: 6:17

رییس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان این که تعداد شرکت های کاغذی فاکتور فروش هر روز در حال زیادتر شدن است، افزود: تا زمانی که موضوع ماده 169 مکرر قانون به خوبی اجرا نشود، این ضایعه کماکان در سیستم اقتصادی کشور وجود خواهد داشت.


 سیدکامل تقوی نژاد در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اظهار داشت: سال گذشته یک هزار و 500 شرکت کاغذی و فاکتور فروش شناسایی شد که اسامی آنها در سامانه مالیات بر ارزش افزوده این سازمان اعلام شده است.
به گفته این مقام مسئول، هفته گذشته یک مورد دیگر از این شرکت ها شناسایی شد که سه تریلیون ریال اعتبارسازی کرده بود و 180 مهر از آنها کشف شد و قرار وثیقه 500 میلیارد ریالی برای مسئولان آن صادر شده است.
وی با بیان این که تعداد این شرکت ها هر روز در حال زیادتر شدن است، افزود: تا زمانی که موضوع ماده 169 مکرر قانون به خوبی اجرا نشود، این ضایعه کماکان در سیستم اقتصادی کشور وجود خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، مطابق ماده 169 مکرر ، به سازمان امور مالیاتی کشور اجازه داده‌ می‌شود برای اشخاص حقیقی و حقوقی کارت اقتصادی شامل‌ شماره اقتصادی صادر کند. اشخاص حقیقی و حقوقی که حسب‌ اعلام سازمان امور مالیاتی کشور موظف به اخذ کارت اقتصادی ‌می‌شوند مکلف اند بر اساس دستورالعملی که توسط سازمان مزبور تهیه و اعلام می‌شود برای انجام دادن معاملات خود صورت حساب ‌ صادر و شماره اقتصادی مربوط را در صورتحساب ها و فرم ها و اوراق مربوط درج کرده و فهرست معاملات خود را به سازمان امور مالیاتی کشور تسلیم کنند. صادرنشدن صورت حساب یا درج‌ نشدن شماره اقتصادی خود و طرف معامله حسب مورد یا استفاده از شماره اقتصادی خود برای معاملات دیگران یا استفاده از شماره‌ اقتصادی دیگران برای معاملات خود مشمول جریمه‌ای معادل 10 درصد مبلغ مورد معامله‌ای که بدون رعایت ضوابط فوق انجام شده است، خواهد بود.
ارایه نکردن فهرست معاملات انجام شده به سازمان امور مالیاتی‌ کشور طبق دستورالعمل صادره مشمول جریمه‌ای معادل یک درصد معاملاتی که فهرست آنها ارایه نشده است، خواهد بود.
تقوی نژاد ادامه داد: شرکت های کد فروش مکان خاصی ندارند و واهی بودن معاملاتشان برای سازمان امور مالیاتی محرز است، زیرا کالایی رد و بدل نشده و در سیستم بانکی نیز تراکنشی از آنها ثبت نشده است و هیچ ردی از آنها در معاملات بعدی وجود ندارد.
وی تصریح کرد: این شرکت ها به محض شناسایی با نام های دیگر تکثیر می یابند و از این نظر قابل کنترل نیستند.
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه نمی‌توان با شرکت‌های کاغذی فاکتورفروش مقابله کرد، افزود: قانونگذار تعیین کرده که برای مدت سه سال به صورت موقت، در بخش‌هایی که نظام اطلاعاتی برقرار نشده مالیات به‌صورت علی‌الراس اخذ شود.  
وی اضافه کرد: پس از سه سال، اخذ مالیات به ‌صورت علی‌الراس کنار گذاشته و از ماده 95 قانون استفاده خواهد شد.
این مقام مسئول در پایان بیان داشت: این افراد و شرکت ها مخلّ سیستم اقتصادی کشورند و البته معتقدیم، افرادی که فاکتورفروشی می کنند، به این مساله علم و آگاهی کامل دارند.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 190 تاريخ : چهارشنبه 26 خرداد 1395 ساعت: 6:17

.ظريف گفت: روز چهارشنبه در ادامه ملاقات‌ها در حاشيه اجلاس اسلوفورم گفت‌وگويي با آقاي كري درباره پيگيري تعهدات امريكا در برجام خواهم داشت.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان به منظور دیدار و گفت‌و‌گو با مقامات نروژی و شرکت در نشست "اسلو فورم" در سفری دو روزه در رأس هیاتی عالی متشکل از سیدعباس عراقچی، مجید تخت‌روانچی و حسین جابری‌انصاری معاونان وی راهی اسلو شد.وزير خارجه با اشاره به دیدارش با همتاي خود در اسلو گفت: اجلاس اسلو فورم با صحبت بنده، وزير خارجه نروژ و خانم موگريني آغاز مي‌شود و در سخنرانیم ضرورت تغيير در حل و فصل منازعات منطقه‌اي را مطرح مي‌كنم و در كنار آن با شركت كنندگان گفت و گو مي كنم.ظريف گفت: روز چهارشنبه در ادامه ملاقات‌ها در حاشيه اجلاس گفت‌وگويي با آقاي كري درباره پيگيري تعهدات امريكا در برجام خواهم داشت.وي تصريح كرد: بعدازظهر چهارشنبه در برلين با آقاي اشتاين ماير در خصوص روابط دو جانبه و موضوعات دو جانبه و منطقه اي ديدار خواهيم كرد.

در این رابطه محمد جواد ظریف در دیدار با "بورگه برنده"همتای نروژی خود در خصوص روابط دوجانبه و همکاری های سیاسی، اقتصاری و بانکی دو کشور گفت‌وگو و رایزنی کرد. به گزارش ایسنا دو طرف در این ملاقات هم‌چنین درباره بحران سوریه و راه‌های پایان آن و وضعیت عراق و افغانستان تبادل نظر کردند. این دیدار در محل وزارت خارجه نروژ، ساختمانی متعلق به دوران جنگ جهانی دوم که در آن زمان مقر گشتاپو بوده است و بعد از جنگ مورد بازسازی قرار گرفته است برگزار شد. تعداد معدودی از اعضای منافقین که در بین آنها برخی رنگین پوست وجود داشتند با اطلاع از سفر وزیر خارجه کشورمان به نروژ مقابل ساختمان وزارت خارجه این کشور تجمع کرده و شعارهایی را علیه محمد جواد ظریف و ایران سر دادند. وزیر امور خارجه کشورمان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک پس از دیدار با همتای نروژی خود در پاسخ به ایسنا در رابطه با دورنمای همکاری‌های اقتصادی با طرف نروژی گفت: نروژ امکانات و پیشرفت‌های زیادی در زمینه شیلات نفت و گاز دارد که می‌توانیم از این دستاوردها بهره ببریم. همین‌طور می‌توانیم در همکاری‌های منطقه‌ای با یکدیگر تعامل داشته باشیم.

وی گفت: حل بحران سوریه یک بعد نظامی خواهد داشت ولی حل آن از راه نظامی نخواهد بود بلکه از طریق سیاسی خواهد بود.

ظریف هم‌چنين طرح چهار ماده‌اي ايران را براي حل بحران سوريه راه‌گشا دانست.وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نقش نروژ در موضوع هسته‌ای و كمك‌هاي اين كشور براي همكاري ايران و قزاقستان در مبادله اورانيوم غني‌شده از نقش اسلو در به ثمر رسيدن مذاكرات هسته‌اي تشكر كرد.

هم‌چنین دو طرف در این کنفرانس خبری به تشریح گفت‌وگوهای دوجانبه خود که در چارچوب روابط دو جانبه و همکاری‌ها در حوزه انرژی بود پرداختند.همچنین محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در ادمه دیدارش با مقامات نروژی با اولمیک تومسن، رییس پارلمان این در کشور دیدار کرد.

وزیر امور خارجه در دومین دیدار رسمی خود در اوسلو با رئیس پارلمان نروژ درباره همکاری‌های دو کشور به ویژه در حوزه پارلمانی و مسائل منطقه‌ای تاکید کرد و با اشاره به زمینه‌های مختلف گسترش روابط دوجانبه در مرحله پسابرجام و استقبال از گسترش همکاری‌های پارلمانی گفت: همکاری‌های اقتصادی دو کشور از حوزه شیلات تا انرژی می‌تواند افزایش یابد.

رئیس پارلمان نروژ نیز با استقبال از گسترش روابط دو کشور ابراز امیدواری کرد، همکاری‌های پارلمانی دو کشور افزایش یابد. دو طرف در این ملاقات در خصوص بحران سوریه و راه‌حل سیاسی و اقدامات لازم برای پایان آن رایزنی کردند.

محمد جواد ظریف در ادامه دیدارهای خود با خانم آنیکن هویتفلدت، رییس کمیسیون سیاست خارجی و دفاعی پارلمان نروژ دیدار کرد.وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه حضورش در پارلمان نروژ با تعدادی از نمایندگان پارلمان و اعضای کمیسیون دفاعی و نظامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه در دیدار با خانم آنیکن هویتفلدت، رئیس و تعدادی از اعضای کمیسیون سیاست خارجی و دفاعی پارلمان نروژ همکاری‌های دو کشور به ویژه در حوزه پارلمانی را مثبت ارزیابی کرد و با اشاره به نتایج مثبت دیدار اخیر هیات پارلمانی نروژ از ایران، از گسترش روابط دو کشور در مرحله جدید استقبال کرد.

ظریف نیز با تشکر از نقش مثبت نروژ در اجرای بخشی از توافق‌ برجام (تبادل اورانیوم طبیعی و غنی‌شده) و برشمردن زمینه‌های متعدد گسترش روابط دو کشور در مرحله پسابرجام ابراز امیدواری کرد، روابط دو کشور در همه زمینه‌ها گسترش یابد. دو طرف در این ملاقات در خصوص تحولات منطقه‌ای، بحران سوریه، رویارویی همه جانبه با افراط گرایی و تروریسم، حقوق بشر و هم‌چنین نظام انتخاباتی و ساز و کارهای پارلمانی دو کشور تبادل نظر کردند.

در ادامه این سفر محمد جواد ظریف در ادامه دیدار‌هایش با مقامات نروژی با دو تن از نخست‌وزیران پیشین این کشور" بوندوویک" و "کوره ویک" که گفته می‌شود نزد نروژی‌ها بسیار محبوب هستند دیدار کرد.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 164 تاريخ : سه شنبه 25 خرداد 1395 ساعت: 0:11

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: مطمئنم دکتر روحانی با همان اندیشه مسئولان اول انقلاب نمی‌خواست اتوبوسی مسؤولان را برکنار کند و این باعث کارشکنی بعضی‌ها در روند حرکت جامعه به سوی بهتر شدن می‌شود که پیداست بعضی‌ها منافع باندی را بر مصالح ملی ترجیح می‌دهند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار مدیر، دبیران سرویس‌ها و مسئولان خبرگزاری دانش‌آموزی (پانا)، آزادی بیان را برخاسته از ذات انسان و مصرّح قانون اساسی جمهوری اسلامی دانست و گفت: متخلّف کسانی هستند که آزادی دیگران را به خاطر بیان تفکرات خویش سلب می‌کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خودسانسوری را نتیجه اختلال در آزادی بیان و آزادی پس از بیان خواند و گفت: جامعه‌ای که به فرزندان و فرهیختگانش اجازه گفتن حرف‌هایشان را بدهد، به سوی بهتر شدن می‌رود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در پاسخ به سؤال خبرنگاری که «چرا پس از گذشت سه سال از عمر دولت یازدهم، هنوز هم برخی مدیران دولت گذشته در مصادر امور وزارتخانه‌ها و ادارات هستند و بعضاً کارشکنی نیز می‌کنند؟!»، به تشریح برنامه‌های انقلاب اسلامی از نخستین سالهای پس از پیروزی پرداخت و گفت: ماهیت انقلاب مردم ایران، فرهنگی است که با اکثر انقلاب‌ها از جمله انقلاب‌های کمونیستی متفاوت بود و نمی‌خواستند نیروهای رژیم سابق را در اردوگاه‌های کار داشته باشند، اما برای پیشبرد اهداف انقلاب، نهادهای موازی تأسیس کردیم.

وی با بیان این جمله که «این روش در دولت‌های پس از انقلاب ادامه داشت که از مدیران دولت قبل استفاده می‌کردند»، گفت: متأسفانه در دوران دولت نهم و دهم، از یک سو نیروهای کارآمد را حتی از دانشگاه‌ها با اجبار بازنشستگی پیش از موعد کنار گذاشتند و از سوی دیگر خیلی از افراد را بدون انتخاب کارشناسانه و ظرفیت‌سنجی، وارد دستگاه‌ها و نهادها کردند و ضمن استخدام، مسئولیت‌هایی دادند که بعضاً هیچ سازگاری با تحصیلات آنها نداشت.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزود: مطمئنم دکتر روحانی با همان اندیشه مسئولان اول انقلاب نمی‌خواست اتوبوسی مسؤولان را برکنار کند و این باعث کارشکنی بعضی‌ها در روند حرکت جامعه به سوی بهتر شدن می‌شود که پیداست بعضی‌ها منافع باندی را بر مصالح ملی ترجیح می‌دهند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره‌ی علت کاهش امید از جوامع انسانی، گفت: با نگاه به اخبار جهانی، نوعی التهاب اجتماعی را می‌بینیم که شاید به خاطر افزایش ابزار اطلاع رسانی و گسترش فضای مجازی و عدم انطباق جوامع انسانی با این پدیده‌های نوظهور است که انتظارات بیشتری دارند.

وی افزود: جوامع بشری، مخصوصاً در میان جوانان به خاطر انفجار اطلاعات، دچار تحولات اساسی شده و دولت‌های کشورهای مختلف هم خود را برای مواجهه‌ی با این پدیده آماده نکرده بودند و در ایران هم کسانی بودند که فکر می‌کردند با سختگیری‌ها، دور کشور سیم خاردار می‌کشند، جلوی تابش انوار آفتاب اطلاع‌رسانی را می‌گیرند و نمی‌گذارند جوان ایرانی مطلع شود که البته اشتباه می‌کردند، چون احکام دین اسلام به حدّی غنی و امروزی است که اگر به درستی و بدون پیرایه و خرافات برای انسان‌ها، به ویژه جوانان گفته و پیاده شود، نگرانی از انتشار اطلاعات و توسعه تجهیزات اطلاع‌رسانی وجود نخواهد داشت.

وی درباره‌ آینده ایران که مورد سؤال و دغدغه‌ یکی از خبرنگاران جوان بود، گفت: به خاطر مجموعه شرایط و امکانات، به خصوص مکتب متعالی اهل بیت، نیروی انسانی کارآمد، وفاداری مردم، موقعیت جغرافیایی، تاریخی و منابع غنی، به آینده روشن ایران امیدوارم که چشم‌انداز توسعه کشور به دست جوانان این سرزمین کاملاً امیدوارکننده است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، درباره تفکراتشان در خصوص تحصیلات خانم‌ها و مدیریت آنها در عرصه‌های مختلف که سؤال یکی از خبرنگاران زن بود، گفت: قبل از انقلاب به خاطر عدم حضور گسترده خانم‌های متدیّن در همه سطوح جامعه و ملاحظات خانواده‌های متدیّن، مدرسه رفاه را برای تحصیل دختران جوان راه‌اندازی کردیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به برنامه‌های انقلاب اسلامی، مخصوصاً برای رشد علمی خانم‌ها اشاره کرد و گفت: عدم مسئولیت آنها برای تأمین احتیاجات زندگی و فرصت زیاد در منزل، توان علمی و دانشگاهی خانم‌ها را چنان بالا برده که در المپیادها و کنکورها از پسران پیشی می‌گیرند و همین رشد علمی جای آنها را به تدریج در مصادر امور باز می‌کند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزود: البته مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا فرصت مناسبی برای افزایش حضور خانم‌هاست که دیدید در انتخابات اخیر مجلس، هشت زن عضو لیست امید با رأی بالا به مجلس رفتند و اگر همین روند در شهرهای دیگر تکرار می‌شد، شاهد حضور بیشتر زنان در مجلس بودیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ساماندهی خبر برای دانش‌آموزان و استفاده از ظرفیت کمّی و کیفی آنان در سراسر کشور را کاری پسندیده در خبرگزاری پانا دانست و گفت: می‌توانید از عشق و علاقه دانش‌آموزان به خبرنویسی استفاده کنید تا ضمن تمرین کار خبرنگاری، از مجموعه اتفاقات حوزه‌ی دانش‌آموزی در سراسر کشور نیز بیشتر مطلع باشید.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 172 تاريخ : سه شنبه 25 خرداد 1395 ساعت: 0:11